Always look on the bright side...

Vi går mot ljusare tider, det har vi väl märkt ganska tydligt ändå. Det blir bara ljusare och ljusare och visst är det underbart. Energin bara återvänder i kroppen efter den här gråa vintern, för visst har vi haft snö men det har ju inte varit så många soltimmar.
Lagom till att ljuset återvänder, kommer även tankarna på rörelse tillbaka iaf i mitt liv. Jag har haft en period som inte varit den bästa, varken vad det gäller mat eller motion. Efter ett antal vurpor i trappen, snöskottningsskada och allmän värk i hela kroppen har jag definitivt ökat i omfång. När kläderna sitter illa och jag känner mig obekväm är det verkligen dags att ta tag i det igen.
Sen en vecka tillbaka har jag verkligen sett till att vara igång, promenader eller cykelturer på motionscykeln har utökats i veckans motion. Jag menar, för efter nyår har det ju bara förekommit vattendansen som motionsform. Jag försöker tänka mig för vad det gäller mat och annat ätbart, men visst äter jag fortfaranade "onyttigt" ibland men vill nog ändå säga att jag är relativt nyttig.
Men med stegmätaren och en "stegtävling" i fickan under marsmånad blir det lite fler promenader och mer medveten motion. Att få en spark i baken är inte så dumt...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?