Vilken rolig kväll

I förra veckan ringde min syster och undrade om vi skulle sända blommor till vår kusin på pappas sida som skulle fylla 50 i morgon. Vi kikade runt och hittade en bukett som skulle passa, en där färgen gick i rosa som har varit hennes favoritfärg så länge jag kan minnas. Men efter lite funderande kom vi på att både jag och syster har ju sportlov så varför inte överraska och åka dit.
Men hallå, jag försöka hålla nåt hemligt? Hur ska det här gå?!?
Eller alltså, jag är ju inte dålig på att hålla hemlisar för det kan jag men när det är nåt sånt här roligt kan jag ha svårt att hålla masken. Som tur är bor vi ju en i från varann vilket gör det ju hela lite lättare förstås.



Så igår kom dagen som det skulle ske, kontakt med mannen hennes för att kolla av läget och sen hämta upp farsgubben. Det är ju liksom inte många kvar av oss i familjen på den sidan då både farmor och farfar är borta, faster är ju också borta så att samla släkten tyckte vi det var värt.
Knacka på dörren, sjunga i tamburen och möta upp en halvt skrattande och halvt gråtande Tina. Underbart och obetalbar min hos Tina och oj, vad vi träffas för sällan. Så omtänksam och fin och i min barndom var hon min idol, någon jag såg upp till och som jag ville vara som.



hipp hipp hurra Tina!


fina sysslingar


mumma!


kakbuffé som är något nallat på, hann inte fota innan


en rosa tjej ska ha en rosa tårta såklart



Gos-Malte, ja och så Micke förstås :)


Timmarna går fort i det här sällskapet, alldeles för fort. Efter fika med all sorts kakor ni kan tänka er, operatårta och djupa diskussioner var det dags att röra sig hemåt.
Och vad hade hänt då? Det hade kommit snö och inte så liiite snö heller. Resan hem gick bra även om det tog lite längre tid än när vi åkte dit.
Men glad och nöjd över överraskningen sjönk jag ner i sängen och somnade ovaggat. :)



WTF - vad hände?!?


Idag snöar det och det är rätt mycket snö på backen så frågan är vad som händer idag. Bio, bowling eller simhallen, det återstår att se...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?