It's like a car-crash

Fenomenet Melodifestivalen är igång igen och jag är nog inte ensam om att ha åsikter om det. Jag säger varje år att jag ska inte titta men lik förbannat sitter jag där.
Det går inte att låta bli att titta, it's like a car-crash som man måste se. Jag tycker dock att det har mist sin glans, jag säger det varje år och jag kommer säga det även iår. Det är alldeles för låååångdraget med alla dessa deltävlingar och andra chans.
Jag förstår dock er som verkligen gillar det, det är en fest utan dess like och folk går man ur huse för att hylla eller dissa. Alla har vi en åsikt om evenemanget, oavsett om det är positivt eller negativt.

Men vad tyckte jag då? Hiss eller diss?
Hela evenemanget får nog hiss tycker jag, tycker att Nour och Anders gjorde ett bra jobb även om de bitvis var nervösa. Jag skrattade högt när Percy aka glassbils-mannen dök upp och skämten var kul över lag.
Låtarna då, att nr 1 gick vidare var jag absolut inte förvånad över. Ett fint budskap i låten och visst gungade foten men jag vet inte om det var för musiken eller något annat. Eliza kändes fel, svängig låt men påminde alldeles för mycket om Bengtzing och alldeles för klämkäck.
Däremot gillade jag Ellen, tyckte den var fin och stillsam och inte alls som det valiumpiller många tyckte. Linus Sverrings låt var riktigt fin, hade även den en fin text och ett fint budskap men tycker inte att den riktigt passar in i det här forumet. Och sista låten, nr 8 med Helena Paparizou har jag helt ärligt ingen åsikt om. Hon är väl en survivor och går vidare till finalen tror jag...

De andra låtarna minns jag inte och det kanske säger en del...
Men det här är mina åsikter och som tur är tycker vi olika. :)

Kommentarer

  1. Jag måste säga att de flesta låtarna igår var dåliga.....dåliga sångprestationer från de flesta, eller så är det så att man behöver lyssna fler gånger på låtarna för att gilla dem.....Ellen kunde sjunga men låten känns mer som en vaggvisa än en mellolåt.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Andra deltävlingen hade helt klart fler bra låtar med i startfältet enligt mitt tycke! Hoppas det fortsätter så :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?