Ikväll igen...

Så var det dags igen, en vecka har gått och deltävling 2 står i startgroparna. Ja, jag ska titta och även om jag gnäller på fenomenet så tittar jag. Det måste man ju...
Annars är jag mest butter över att OS pågår utan att jag får se det. Jag tycker sport är kul att se på och OS är ju liksom tävlingarnas tävling. 
Nu kanske du tänker, men om hon nu vill se det så mycket är det väl bara att beställa TV3 eller ViaSat
Men serru tack men nej tack! Jag betalar redan tv-licensen och tycker att ett sånt här stort evenemang borde ligga i en kanal som ALLA har. Jag skulle kunna tänka mig att betala mer i licens-pengar för att såna här grejer ska sändas i "vanlig" tv. 

Hur skulle det se ut om Melodifestivalen skulle visas i annan tv-kanal? 
Läste nånstans att 9/10 svenskar har TV3 och 3/4 har ViaSat. 
Vi är den 10 samt den 4, för vi har inget av det och kommer nog aldrig ha heller!! 

Kommentarer

  1. Här har du en till utan Viasat, men 3.an har jag haft länge. Jag håller helt med dig, stora evenemang ska visas för så många som möjligt, men jag inser också det där med konkurrens :-P Å andra sidan, tänk att SVT lyckades få tillbaka julaftonsKallen från 3.an ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hängde jag inte med Anni, SVT har väl aldrig "förlorat" Kalle till 3an?

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2