En tänkvärd tanke...

Såg precis avsnittet av Jills veranda där Kristian Gidlund är gäst. Jag har inte lyssnat på Sugarplum Fairy, läst hans blogg eller följt honom på något vis tidigare. Försent får jag upp ögonen för honom..,

Ska lyssna på hans sommarprat och jag ska lyssna på intervjun som Värvet gör med honom i avsnitt 63. Jag ska definitivt köpa hans bok.
Oj, vilken människa och vilka känslor och tankar han bar på. Att tänka längre än till sig själv, att inte tycka synd om sig själv utan se till vad de efterlevande får gå igenom. Saknaden efter barn som inte finns där och den malande tanken att de aldrig kommer finnas. Och ändå tänka på andra...

Det var svårt att hålla tårarna borta för på nåt sätt kunde jag relatera även om jag själv inte haft cancer. Många i min närhet har haft och en del har överlevt men alldeles för många vann inte kampen mot sjukdomen. De finns i mina tankar dagligen på ett eller annat sätt och påminner mig att det är dumt att skjuta upp saker och ting till i morgon eller dagen efter det. Vi vet ju i ärlighetens namn inte vad som händer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2