En lång färds dag mot kväll/natt

Efter en veckas ledighet, efter en veckas vända-på-dygnet var det så dags igår att lägga sig skapligt för att fixa morgonen när klockan ringde.
Och vet ni, jag har inte sovit ett skit i natt! Kunde för fasiken inte somna, låg bara och vände och vred på mig. Jag hade bestämt mig, jag skulle sova så var det bara. Men när jag fortfarande låg och vände på mig när Lokförarn kom och la sig var det bara läge att inse. Jag skulle inte komma att somna...
Sömnlös, irritation och så en snarkande sambo på det. Pet i ryggen, älskling - du snarkar och så bara en grymtning tillbaka. Ställde om klockan ihopp om att få sova nåt mer och lagom till den ringde hade Lokförarn tystnat och sov riktigt gott.
När jag sen ser att jag har ett missat samtal och ett sms från syster blev det lite fart på mig. Det visade sig att jag hade Puff's plånbok i min handväska, i hans plånbok där hanses busskort låg som han behövde för att ta sig till och hem från skolan. Så djävla typiskt!
Det var bara att se till så jag fick hans plånbok på brevlådan idag så han iaf har det i morgoneftermiddag.

Lönesamtal med nya chefen som inte hade så mycket att säga, eftersom han är ny. Min tjänst ska väl lysas ut i höst och det förstår jag. Jag har inte ma/no och det är det min tjänst är. Kanske skulle läsa till?
Bilbesiktning och här kommer väl dagens höjdpunkt! Blankt papper, sånt gillar jag! Pärlan behöver inte kontrolleras förrän om ett år igen. Lovely!

Men nu mina vänner, är den här långa dagens färd mot natt nära och det är det dags för sängen och försöka "ta igen" sömnen som gick förlorad i natt. Ingen Lokförare heller så jag har ingen som snarkar mig i örat!

Tjipp!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?