En lite lätt efterfrågan kanske


Igår såg jag en film på svt, Julie/Julia som handlar om Julie Powell som drabbas av en 30-årskris och bestämmer sig för att starta ett gigantiskt matprojekt som innebär att hon ska laga 524 maträtter och alla ska lagas enligt Julia Childs recept i hennes bok "Det goda franska köket". Julie bloggar på internet om sina missöden och kulinariska höjder och så hamnar Julie i ett matmecka och träffar nya vänner.
Parallellt får vi följa både Julies matlagning men också Julias tid i Paris när kokboken kom till. 
Det här en film som är baserad på en verklig händelse men det förstod inte jag förrän efteråt.
När filmen var slut kände jag att den där kokboken skulle göra sig bra i min bokhylla och att kunna laga fransk mat vore riktigt schysst! 

Kollade Tradera och hittade två auktioner som skulle gå ut om 7 respektive 11 dagar. 25 och 100 kr låg se på så jag la några bud. 
Idag kikade jag in igen och böckerna hade stigit i höjden, 250 respektive 350kr. Var det fler än jag som blev intresserad av böckerna tro efter filmen?


Kommentarer

  1. Ååh såg den filmen förra julen och den var ju bara så BRA!!

    SvaraRadera
  2. Älskar den filmen. Men håller mig till filmen då det verkar som en del mat är rätt komplicerad.
    /Cissi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?