Det susar på lönekontot

Alltså det här med att betala räkningar, det finns banne mig inget tråkigare. Att se hur pengarna bara fladdrar iväg, man hinner knappt upptäcka dem på konton förrän de har stuckit sin kos igen.

Men jag betalar med glädje räkningarna den här gången, för lönen var högre än sist. Att jobba 50% är banne mig ingen höjdare utan hösten har varit knaper helt klart i min plånbok men det har inte gått någon nöd på oss. Men jag skulle heller inte vilja byta bort hösten, rent kvalitativt har hösten varit suverän! 
Men att nu ha ökat till 70% i decembermånad gjorde ju den här lönen något högre. Att jag sen jobbar även på fritids för att komma upp i timmar gör ju februarilönen ännu högre. Känns bra!

Eller vänta lite nu, pratar jag om ett ämne som är tabu?

Kommentarer

  1. Tabu? Man får väl prata om lön. Själv har jag upplevt den fattigaste månaden på året utan att ens reflektera över pengar. För första gången på länge har vi haft en januarimånad utan att behöva vända på kronorna, när lönen kommer finns det pengar kvar från den förra lönen.....så skönt! Å då har vi ändå varit på Kanarieöarna och haft semester. =)
    Det är så skönt och ha ett jobb som jag stormtrivs med, en lön som räcker till och blir lite över på fast det kanske beror på att vi har en budget nu som håller. Hur som haver så är det skönt att pengarna räcker till.

    Livet är härligt, eller hur!
    Love U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lön är/var väl tabu hur länge som helst. Mamma och pappa pratade väl aldrig lön till exempel?
      Det har absolut inte gått någon nöd på oss men jag har väl ändå försökt tänka på vad som är viktigt att handla och inte viktigt. Men jag vill inte byta bort hösten som varit helt underbar för att jag jag haft en massa tid till annat skojigt. :)

      Radera
  2. Att prata lön på det sätt du gör här har jag aldrig upplevt som tabu. Däremot pratar folk ogärna siffror och berättar exakt vad de tjänar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?