Fortsätt till huvudinnehåll

Tjugohundratretton

Tack för det här året 2013, du gav mig mycket nytt och några utmaningar. Tack för det var riktigt, riktigt roligt!


Tjugohundratretton




Januari
Började kallt, snön låg tjock överallt och jag njöt! Mindre nöjd var jag ändå över att jag mot slutet tappade rösten, igen. Typiskt!
Jag "fick" även besök av den där läbbiga killen som ville låna telefon och som ändrade hela sin approach när han väl kom innanför dörren. Usch, kan tänka tillbaka på vad som KUNDE ha hänt...
Standarden är väl att börja tänka på hälsa, vikt och motion när det nya året har kommit och jag var definitivt inte annorlunda.

Februari
Går på bio med fina Anna och ser EGO, äter för första gången på Aioli i stan och får med mig roliga svampar hem från Karamello. Får även ett litet småläskigt sms från Lokförarn som jag misstänker kan läsa mina tankar.
Får en jobbförfrågan, ska jag ta tjänstledigt? Hur kommer det bli? Vad gör jag?

Mars
Jobbet blir mitt, ett vikariat i en 5-6a på samma skola som förskolan ligger i. Men det är snabba bud, det var bara helgen mellan att jag sa ja till jobbet till att jag började jobba.
Mars är väl annars en månad som jag har huvudet fullt av jobb och jag är nöjd, riktigt riktigt nöjd!

April
Här händer det massor, det är konsert med Sarah Dawn Finer, det är AW med arbetskamrater och årets första grillning med vänner. Det är även dags för vår utlandsresa till London, en otroligt turbulent resa som var alldeles underbar. Jag älskar att åka utomlands med Lokförarn, vi har så roligt ihop och vi går, går, går och går lite till.
Mina mostrar och morbröder kommer på besök till Linköping för att se Ledin. Jag åker in till stan och träffar de på La Scala, en restaurang som jag förövrigt inte kan gå på igen efter den kvällen. *haha*
Våren kommer, blåsippor, vitsippor och rabarbern börjar göra sina intåg i trädgården.

Maj
Jag genomför nationella prov i geografi med "mina" sjätteklassare. Biljetter till turnén med Jesus Christ Superstar köps även om framträdandet inte sker förrän i februari 2014. Tillsammans med Anna och Sofia ska vi se vad jag hoppas är något riktigt, riktigt bra.
Första gästen på Eklidens pensionat och camping checkar in, min syster och svåger kommer över helgen.
Cykelutflykt med skolan, vi cyklar från Klockrike till Borensberg med övernattning i Trädgårdstorp. Spännande men jag var bra trött dagen därpå.

Juni
Startar brandlarmet på jobbet genom att jag poppar popcorn. Brandkåren från Borensberg rycker ut och jag blir "retad" resten av månaden av en vän som råkar vara deltidsbrandman. Fest med vänner, skolavslutning med otroligt fina gåvor från barnen, jag får min lärarlegitimation, jag söker MASSOR av jobb.

Juli
SEMESTER - och jag låser Klockrike för sista gången den här sommaren. Har fått annat jobb som jag börjar den 9/8, den här gången i Fornåsa som spec.lärare.
Köper nya träskor, kan man få för många?
Vi gör en weekendresa till Skåne, träffar fina kusinbarn som bor i Lund. Jag åker till Strängnäs ett par dagar, träffar gamla gymnasiekompisar och badar varje dag i syrrans pool.
Dags för Fri Fart på kanalen och återigen checkar syrran med familj in på Eklidens camping. KUL!

Augusti
För att verkligen njuta av de sista dagarna på semestern bokar vi stuga i skärgården, vi njuter och Lokförarn förlorar sig i horisonten.
Blir kallad till intervju på en annan skola i en annan kommun, att försöka sälja sig själv är inte det lättaste. Vad är jag bra på? Vad kan jag tillföra den här arbetsplatsen?
Jag säger upp mig från förskolan, jag tar det enorma steget och säger upp mig från en fast tjänst till att gå på vikariat. Läskigt är bara förnamnet!
Pappa opereras för cancer i lungan, op'n går bra och han återhämtar sig som han ska.

September
Vi åker på nån riktig "smeta" och är riktigt sjuka, ingen ork eller kraft att ens gå på toaletten tydligen. Annars firar vi 6 årig förlovning mot slutet av september.

Oktober
10 år tillsammans, var tar tiden vägen. Det går så fort!
Åker till Strängnäs för marknaden, är med syrran på jobbet en av dagarna. Syrran och Y checkar återigen in på Eklidens camping men troligtvis är det sista gästen för året. Det börjar bli kallt om nätterna och syrran sover med mössa i husvagnen. Vi gör en utflykt till Omberg, fikar på konditori och bara umgås. Riktigt trevligt!
Jag har höstlov och träffar Anna för att gå på bio. Vi är bäst var riktigt kul!
Jo, jag fyller år också 35 den här gången...

November
Sista husvagnsgästen checkar in på campingen, vänner från Borensberg som inte får vara hemma eftersom tonårsdottern har halloweenfest hade fått order att de skulle sova i husvagnen. Alltså tog de den och ställde hos oss istället för hemma på uppfarten.
Jag åker till Strängnäs igen för att gå på "Årets natt"-konsert i Parken med syster. Tone Norum, Magnum Bonum och Attack spelar. Skitskoj!
Jag är klantig och ramlar i trappen hemma, vila och foten i högläge! Smart!
Jag söker jobb i Klockrike igen, ett gravid-vikariat så jag håller tummarna att jag får det.
Vi avslutar månaden med ett 40års kalas med en perfekt present!

December
Jobbet blir mitt och jag börjar redan 2/12, roligt att vara tillbaka "to the crime-scene" igen!
Favoritmånaden, adventsstjärnor och stakar plockas fram. Glöggen värms och julkorten börjar tillverkas. Det bakas saffransbröd och pepparkakor, mozartkulor men däremot vill inte snön komma och det påverkar lite av julstämningen.
Vi köper en ny soffa, även om vi har gått länge och funderat slår Lokförarn i överraskningsläge för jag hade inte räknat med det just nu.
Jullov, både för mig och Lokförarn.
Tomtar plockas fram, en perfek julgran inhandlas och pyntas när inte Lokförarn är hemma. Julafton firas som vanligt i Gistad, med god mat och hjärngympa. Missar Kalle eftersom vi äter just då.
Mellandagarna slöar vi mest, ligger i soffan och bara njuter, spelar och tittar på film.


Kommentarer

  1. Du verkar ha haft ett händelserikt år och jag är glad över att få ha varit en del av det. Kram vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 2013 hade verkligen en hel del roliga händelser! :) Och tack för att du är och vill vara delaktig. :)

      Kunde inte låta bli att titta tillbaka och skriva om det. ;)

      Radera
  2. Det är ett händelserikt och bra år ni har bakom er. Önskar er ett Gott Nytt År och hoppas att ert 2014 blir ett lika toppen år.
    Nyårskramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Gott slut och gott nytt! Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Sommar 2017, del 2

Vi åkte hem och mellanlandade dels för att det var dags för sophämtning samt vägning hos vv för mig. Jag hann tvätta upp det vi använt under första delen och tur var det för tvätt har vi med oss hem nu. 🙈 Vi for på fredagen och första stoppet var i Borensberg för att tanka lite vatten hos Eldarna. Vi har inget bra vatten som vi vill ha i vattentanken i bilen. Sen knappade vi in Laxå på gps'en för ett litet stopp på systembolag och Ica. Kan säga att i Laxå känner alla alla, vilket gjorde att jag blev rätt så uttittad på Ica. 😜😂Andra stoppet blev Hällefors, ett ställe som tydligen var en gammal restaurang som numera var nerlagd. Men att stå på deras veranda och titta ur över landskapet var fantastiskt. 

Nästa stopp var Sälen, jag som aldrig åkt slalom har heller aldrig varit i Sälen. Vi såg startfållan till Vasaloppet och juvelen fick jobba hårt i backarna upp. Vi parkerade bilen och gick en bit på södra Kungsleden innan vi parkerade bilen nere i Lindvallen. Bestämde oss för att lå…