Så äntligen har den kommit

Som jag gått och längtat efter den och nu har den äntligen behagat sig att dyka upp. Men varje år tycks den vilja komma med större dunder och brak än året innan. Vad beror det på tro? Det är ju inte så att alla "haters" kommer att uppskatta den mer för det, utan det blir ju snarare motsatt effekt liksom.

Ja, jag pratar om snön. Den sista delen av hösten (slutet på oktober och hela november) är ju bara grå, blöt och trist och med lite vitt på backen blir världen lite lättare tycker jag.
Den här Sven som dök upp igår tillsammans med snön, undrar om han hade gjort sig osams med Kung Bore. De kanske hade svårt att komma överens om vem som skulle komma först och istället blev det en maktkamp och lite "först till kvarn" mellan de.
Även om jag uppskattar snön är jag inte förtjust när det blir oväder utav det, framförallt inte om man själv ska ge sig ut i trafiken eller om Lokförarn ger sig iväg. Det gillar jag inte!
Eftersom han utgår från Hallsberg när han jobbar, så har han ju en bit att åka och igår var ingen dag som jag glatt vinkade "hejdå". Det tar ungefär 1.5timme att åka och han gav sig av vid fyra-snåret, vid sex igår ringde han och berättade att han satt fast i bilkö strax utanför Askersund. Trafiken skulle de inte släppa på förrän vid åtta, kul!
När jag gick och la mig igår vid elva ringde han och sa att nu var han framme, något försenad kan man väl lugnt säga.


Men en sån här dag som varit idag, bortsett från blåsten, är ju snön underbar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?