A hit-and-run

Igår skrev jag på facebook att jag inte lockas av mellandagsrean överhuvudtaget och att jag aldrig har gjort. Det är visserligen sant men idag var jag "tvungen" att åka in. I morgon ska vi åka hem till systeryster och eftersom "lill-prutt" fyller år på måndag måste man ju ha en present med sig. 
Hade även lite andra ärenden att göra i vårt kära köpcentra, det var både lite handling och inköp från apoteket "röda näsan".
Men en sak är säker, jag "hängde" på låset redan vid tio och då var halva parkeringen redan fylld och när jag passerade Telia-butiken var det bra många som stod och köade. Men mitt mål var en hit-and-run och det gick fort kan jag lova. Det blev visserligen ett litet snabbt stopp på Ur&Penn för en ny klocka. Mitt armband gick sönder för ett tag sen och när jag ville kolla upp vad det skulle kosta med ett nytt, skulle det bli bra mycket dyrare än att köpa en ny klocka. Så en ny klocka fick följa med hem, en som kostat 500 fick jag istället för 200, tycker jag är helt okej.


Utöver det har jag inte gjort mycket idag, Lokförarn jobbar idag ett par timmar men är hemma igen till kvällen. Det bästa med juletid är alla söta matinéer som visas på tv så vi kan ju säga att jag ser rätt mycket på tv just nu.


Men igår tog vi oss faktiskt ut en sväng, bilen tog oss upp i skogen där vi har en sväng vi brukar gå. Vi var lite sent ute och det blir snabbt mörkt nu när solen inte behagar visa sig överhuvudtaget om dagarna. Men hemma igen sjönk vi ner i soffan med varsin kopp varm choklad.

Vad har du haft för dig de senaste dagarna? ja, alltså mer än att ha firat jul...
  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?