Vad håller jag på med?!?

Kommer ni ihåg att jag för ett tag sen skrev om att jag ibland pysslar med saker på nätterna? 
Jag drömde en gång att jag hade stått i bara mässingen i en fransk balkongdörr i området där mina föräldrar bodde och när jag vaknade på morgonen, var balkongdörren öppen trots att den var stängd när jag la mig.
En annan gång vek jag en pyjamaströja extremt noggrant och la på nattduksbordet under natten, utan att jag minns det.

Nu har det hänt igen...
I natt drömde jag att jag skulle öppna ett brev/paket/påse av något slag. Det var oerhört svårt och jag slet som jag vet inte vad. Drömmen avtar för att jag är på väg att vakna, funderar lite på var jag är innan jag går upp och går på toa. Tillbaka i sängen kastar jag tillbaka täcket över mig men tycker det känns konstigt. Känner lite och upptäcker att innertäcket hänger utanför påslakanet, vrider på täcket i tron att jag har vänt upp botten. Men det stämmer inte ändå... 
Till slut tänder jag och ser att jag slitit sönder påslakanet, från toppen och nästan ända ner i botten. Det var mitt brev/paket/plastpåse som jag slet med i drömmen så förstå min förvåning... 


Vad håller jag på med?!?

Kommentarer

  1. Ojoj......du vet väl att pappa var och hämtade mamma i bara nattlinnet ute på gården en del nätter. Var rädd om dig och lås ordentligt så du inte kan gå ut i sömnen....
    Vad läskigt att vakna och märka att saker har hänt medan man sovit.

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?