En av favorit dagarna

Lokförarn är ingen jul-människa, eller ja inte som jag iaf.
Innerst inne, utan att erkänna, tror jag att han ändå gillar lite att jag pysslar och donar hemma så det blir lite stämningsfullt.
Men det finns en sak han hatar och det är att shoppa och lägger man då till att shoppa julklappar slår han mer än gärna bak ut.
 
När jag började jobba på förskolan i Klockrike visade det sig att en av arbetskamraterna hade en "likadan" man hemma hos sig. Det var då det började, våra julklappshoppingseftermiddagar. Vi åkte alltid direkt från jobbet, kompade ute tidigare, för att åka runt och shoppa och titta på grejer. Sen käkade vi alltid och eftersom vi oftast åkte till Tornby för att shoppa blev det alltid Chili i Ikanohuset och deras buffé. Den gillar vi båda!
Det här har vi gjort i fyra år konstaterade vi idag och imorgon är det dags igen. Jag åker hem med bilen, hon plockar upp mig och sen ger vi oss iväg och börjar med lunch. En sak är säker, det blir inte Chili den här gången utan vi får se vad vi hamnar.

Men jag tycker det här är en trevlig tradition och jag hoppas den kan hålla i sig. Jag vet att Lokförarn gillar den för då slipper han följa med mig. Jag vet också att M's man också gillar det för då slipper han. Varför inte göra sånt vi tycker om och slippa "tvinga" nån att följa med.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?