Fortsätt till huvudinnehåll

En lång färd mot jul

November, det är väl månaden som bara är en färdsträcka mot december.
Jag brukar i november förbereda vissa grejer inför jul, köper hem ingredienser och fixar så allt finns hemma tills det är dags att sätta saffransdeg eller till pepparkaksbaket.
Igår kom paketet från Panduro som innehåller julkortspysslet, de blir nog fina iår och inga "färdiga" mallar utan nu är det helt och håller ur egen fantasi.
Saffranet la jag ju i marinad för några dagar sen så det ska bli spännande att baka med sen. Julklappar brukar jag också börja fundera på, till och med kika efter så man slipper stressa runt med alla andra i julruschen. För är det nåt jag verkligen ogillar så är det folkstockning och stress i butikerna, även om jag själv är snabb som en gasell mellan hyllorna. Enda gången jag är snabb som en gasell också för den delen, jag är igen som går och strosar och tittar lite. Jag vet vad jag vill ha innan så det går fort att handla.
Usch vad trist det låter...

November händer det väl inte så mycket, har väl egentligen en grej som ska bli skoj och det är nästa lördag. Då är det "Årets natt" i Parken Zoo i Eskilstuna, en grej som de hade om somrarna när min syster var tonåring och hängde på lokal. De hann sluta med evenemangen innan jag kom i rätt ålder och jag fick aldrig chansen. Men så nu ska de dra igång iaf en kväll som jag fick förfrågan om att följa med på. Så jag och min syster ska skaka rumpa till bl a Tone Norum, Magnum Bonum och Attack nästa lördag och det ska bli skojigt! :) Magnum Bonum var väl en favorit när jag var runt 7 eller nåt så nu måste det göras en spotifylista och uppdatera sångerna lite.


 
 
Jo, just de ja! Vi har ju en 40års fest att gå på så just nu letar vi presenter. Vad ger man till en 40åring som är lite halvgalen. Vi har några grejer på lut men mja, vi får se... 

Kommentarer

  1. Håller med dig, November kan vara lite dryg och lång. Jag ska också försöka fixa och trixa lite innan december så att det inte blir så stressigt inför julen.

    Hoppas du får en härlig helg

    Eva

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …