Baka, baka liten kaka

Fått uppdrag att göra chokladtårta till ett kalas och igår började jag. 
Det är fyra stycken chokladbottnar som ska få hallonmoussetopping. En jättegod tårta som jag gjort många gånger. Två bottnar gjorde jag igår och två idag, sen får de bo i frysen fram till att det är dags att dekorera med moussen. 



Det blev visst en saffranskaka också med min marinerade saffran, ska bli kul att smaka.
Annars ska min bil få på sina vintersulor och till kvällen har jag bestämt att vi ska se film. Inget vanligt förekommande hos oss då Lokföratn inte riktigt har samma intresse för film som jag, men ibland lyckas vi allt komma överens. 

Trevlig lördag!

Kommentarer

  1. Du och jag är väl lika tokiga i att titta på film......
    Såg filmen En dag och grät som aldrig förr....mycket fin film.....

    Var rädd om dig, älskar dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?