Fortsätt till huvudinnehåll

Till min kärlek

 
Vi är bara i början, vi får pröva oss fram
Vi har en lång väg framför oss, jag är öppen för allt
Om du finns hos mig, om du tror på oss
Ge mig din hand
Med dig vid min sida
Klarar jag allt
 
(Sarah Dawn Finer - Med dig vid min sida)


För tio år sen kom du in i mitt liv, en tid då jag hade bestämt mig för att fokusera på skolan och se till att jag blev klar med min utbildning. Vi möttes via ett socialt forum och så visade det sig att vi satt i bostadsområdena bredvid varann. Vi chattade länge med varann, ända tills min dator gick sönder och vi blev tvungna till att ta steget att ringa varann. Du hade presenterat dig som "Tom" och därför trodde jag att det var just det du hette så förstå min förvåning när du ringer och presenterar dig som Thomas. Eftersom jag hade haft en annan Thomas i mitt liv tidigare, trodde jag i mitt sinne att det var han även om det inte lät som han. Men jag blev rätt irriterad på mig själv när det gick upp ett Liljeholmens och jag förstod att det var du, tyvärr efter att vi lagt på.
Vi möttes första gången en fredagskväll, jag bjöd hem dig till mig på kaffe. Du hade tvättstugan och skulle komma senare. Jag vet inte hur många fjärilar som fanns i min mage innan du kom. Vi satt hela natten och pratade, i varsin del av hörnsoffan. Du brukar säga att jag satt och gömde mig bakom en kudde samtidigt som jag vickade på stortån i mina rosarandiga strumpor. Du gömde dig bakom ditt enorma skägg du hade men jag såg bara dina ögon.

Sen den dagen har vi varit oskiljaktiga, jag är verkligen halv när du inte är här och du är min bästa vän. Du har stöttat mig när det var svårt och skrattat både med mig och åt mig när livet spelar oss spratt. Jag har funnits vid din sida när saker har fallit och det finns ingen annan plats jag hellre vill vara på. Du gör mig till en bättre människa och tar fram det bästa i mig.
Jag hoppas på många, många fler 10års jubileum, min plan är att vi ska bli "russin" tillsammans och jag vet att du har samma plan.

 
Vad vore jag
utan dina andetag
(Kent - "Utan dina andetag")


Kommentarer

  1. Åh vilket underbart inlägg, otroligt fint skrivet. Jag blir alldeles varm inombords. Kärleken är underbar ♥

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint. Din kärleksförklaring stämmer så väl in på hur jag känner för min Yngve. Vilken tur vi har haft ändå som fått så fina män.
    Stort grattis till er, själva firar vi 15 årig bröllopsdag i maj och 20 år tillsammans. Jag har levt med min Yngve i nästan halva mitt liv. Otroligt, tiden går fort när man har roligt!

    Älskar dig!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad underbart! Hurra för kärleken!

    SvaraRadera
  4. Du underbara människa, du hyllar eran kärlek så fint.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …