Snart är det dags

En månad kvar till advent kan man väl säga och vad passar bättre att äta till advent än något med saffran i? Jag har ju visserligen redan fuskat med saffranet och gjort både en vanlig saffranskaka men också testat att göra gotländsk saffranspannkaka. Men man kan aldrig få för mycket av saffranet.

Men lussebullar måste ju göras och efter att jag letat reda på receptet till de där goda bullarna jag gjorde för 2 år sen, ska jag nu testa något nytt igen. Jag har gjort det här med saffranet men frågan är om jag bakar något annat på det...

 
Ska nog ta mig förbi affärn i morgon och köpa fler förpackningar med saffran. :)

Kommentarer

  1. Vad har du gjort för spännande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla länken "saffranet" eller kika in på fröken Kaka ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?