Skrovel

Ah, typiskt!
Lokförarn är däckad i en rejäl förkylning, han hostar och snörvlar och mår skit helt enkelt. Det började i veckan men jag har inte märkt av något hos mig, förrän idag!
Ont i halsen, river när jag sväljer och fy fasiken så surt.
Redan igår beslutade jag och farsgubben att jag inte skulle komma till helgen, det var ju tänkt så egentligen men med infektionsrisken så bestämde vi att inte ses. Och tur var väl det då eftersom det här dök upp.

Vackert dag idag, jag vet att det är marknad i Borensberg och så pågår ju Östgötadagarna under helgen men jag tror inte det blir nåt av det. Det blir istället stora tekoppen med honung och halstablettspåsen för mig eller oss kanske jag ska säga...

Kommentarer

  1. Samma som här då, jag har snorat och snörvlat hela helgen. Trots förkylning har vi haft det underbart i vår husvagn. En mysig camping, mysigt sällskap och ett fantastiskt väder då är det skam att klaga över en rinnande näsa. Pojkarna har klarat sig superbra själva hemma också, det är underbart med stora barn!

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?