Och så var det måndag idag

En vecka kvar av septembermånad, var tar tiden vägen?
Har under helgen kunnat skriva in ett par roliga grejer för helgerna framöver, det är allt från att jag åker på besök till folk till att de kommer hit, till konserter och middagar eller andra roliga galejer. Känns bra att ha något att se fram emot också och oktobermånad är verkligen fulltecknad.
Först ut är faktiskt en avtackningsmiddag med förskolan, nästa vecka ska vi ses och det är väl egentligen det enda jag vet. Tyvärr blir det en torsdag då jag brukar vara upptagen med ni vet vad, men så kan det bli ibland. :)
Och så kommer vi till en marknad, den enda marknaden som jag egentligen går på. För mig är det en del av hösten, när den passerat är den verkligen här. I år hade jag tänkt åka upp en dag tidigare och få följa med syster på jobbet. Det kan ju vara kul att delta och se hur hon är i klassrummet.
Men marknaden är väl den jag ser fram emot, syrran och jag, brända mandlar och nybakade munkar, strumpor och annat krafs. Har även planer på att tag tåget upp, bara för att verkligen uppleva hösten och hur den skiftar i naturen på den "korta" sträckan upp. Sen gillar jag att åka tåg, trots alla stopp och annat strul som SJ har.
Redan helgen efter marknaden kommer syster med familj ner och bor i husvagn, syrran hade väl en idé att det bara skulle vara hon och Y men om boysen följer med återstår att se. Tanken är väl att bland annat fira en födelsedag som kommer veckan därpå. Förra året käkade vi ute med fina vänner och bowlade och jag skulle mycket väl kunna tänka mig en repris.

Och vet ni, veckan därpå har jag "lov". Jag kommer få höstlov och det känns riktigt bra, en av dagarna tar jag tåget till Lindesberg och hälsar på fina kusin Tina och hennes familj. Vi ses alldeles för sällan så nu måste det bli av.
Det var oktober, vad har du för planer för nästa månad?


 
Jo just det ja, måste ju berätta att kostprogrammet går "skitbra". Jag har inget sug om dagarna, är "aldrig" hungrig eftersom jag varken hinner eller för att jag äter hela tiden, känner inget behov av sötsaker. Det känns så bra! Vågen visade minus också, -1.2kg sen i torsdags. :) Wohoo!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?