Idag minns vi

För 70 år sen, just idag, föddes kvinnan som ca 30 år senare skulle föda mannen som skulle få en betydande roll i mitt liv. Min fina svärmor!
Jag minns vårt första möte, vi hade pysslat i trädgårn och hade bestämt oss för att det fick bli pizza till middag. Åkte iväg och hämtade, skitiga och med rufs i hår. Väl tillbaka stod både svärmor och svärfar på uppfarten och det var väl inte riktigt så jag hade tänkt mig första mötet. Jag undrar bara vad hon själv tänkte när hon såg mig, vem var denna "donna" till hennes lilla pojke? 
Andra gången vi möttes hjälpte de oss att fälla träd, eller ja gubbarna fällde och vi eldade ris. Något som svärmor var en hejare på. Vi pratade länge om allt men det var en mening jag särskilt minns. 

"Håll inte med mig bara för att jag råkar vara din svärmor, det är okej att inte tycka som jag"

Hon hade av erfarenhet med andra svärdöttrar (inte bara Lokförarns) där det var en fasad som till slut sprack. Jag tog till mig det, för visst ville man göra ett gott intryck. Jag ville ju att hon skulle tycka att jag var god nog till hennes pojk. 
Vi kom bra överens, riktigt bra och hade väldigt roligt ihop. Och en dag kom hon med en present till mig, texten sa mer än hon själv och jag ser på den varje dag och ler. Jag hade nog gjort ett gott intryck ändå...


Nu gick hon tyvärr samma öde till mötes, som min mamma, alldeles för tidigt. Hon fattas oss på alla sätt och just idag tänder vi ett ljus.

 
Grattis på födelsedagen finaste Du.
Hoppas du blir uppvaktad ordentligt av alla däruppe.

Kommentarer

  1. Låter som en mycket klok kvinna! Kramar i massor till er båda.
    Hon ser nog ner på er idag från sitt moln <3

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?