Den sög sig fast som en blodigel...

Fy fasiken vilken förkylning och hålla i sig, har varit dålig (i olika grader) från i lördags.
Igår mådde jag rätt okej, bortsett från hosta och lite nysningar, men när baksuget klev över mig och fick mig att sätta igång och baka muffins hade Lokförarn och jag samma tanke.

"Nu är jag frisk"
 
Så i morse hade jag ställt klockan, hade förberett morgonens kläder för att slippa leta i mörker för det är ju rätt mörkt numera. Sov dåligt under natten, var nog lite för "utvilad" på nåt sätt.
Vaknade och kände mig lite varm men tänkte att det var nog mest sängvärme men när jag blev alldeles svett av att fixa håret och måla ögonen kollade jag febern. Mycket riktigt, pling sa termometern och jag bestämde mig för att vara hemma. Mycket kan jag gå till jobbet med men jag jobbar inte med feber, även om jag äter panodil.
Jag känner mig dock något piggare nu framåt kvällen men det är ju inget ovanligt att man gör.
 
På söndag skulle vi ha åkt till Sthlm och deltagit i iForm-loppet men det ser mörkt ut, jag menar blir jag alldeles svett av att måla ögonen hur skulle jag då inte bli av att motionera? Vi tog beslutet tillsammans och bestämde att vi i vår gör nåt lite närmare hemma. Återstår att se om man kan få avgiften tillbaka eller inte.
Men trots ledig dag i morgon är det dags att krypa till kojs.

Kommentarer

  1. Krya på dig! Själv vaknade jag i morse med halsont igen.....hoppas det inte är något utan bara att jag har snarkat mycket inatt....har inte tid eller lust att vara sjuk.
    Bra beslut att inte motionera när du är dålig. Lopp finns det ju alltid så ni kan nog närvara på något annat.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Min sambo har samma skit. Legat i en vecka. Hostar just nu upp lungorna :( Krya på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?