Fortsätt till huvudinnehåll

Min lilla pappa

Idag har jag haft en oro i magen men jag/vi kunde pusta ut här i eftermiddag.

För nån månad sen, tror jag för tiden går ju så fort, åkte min pappa på lunginflammation och syresatte sig inte som han skulle, blev inlagd och genomgången. Då upptäcker doktorn att han har cancer, han hade en del av lungan som har blivit drabbad och det slogs på stora trumman. Han har genomgått röntgen av alla de slag ni kan tänka er, de fann inga metastaser nånstans i kroppen och det är jag otroligt tacksam över. Jag vill inte förlora min pappa också i den här hemska sjukdomen. 
I tisdags blev han inlagd på lasarettet i Uppsala för op och idag genomfördes den. Allt har tydligen gått bra, de fick bort den biten som var drabbad men han var tydligen lite groggy och inte talbar men jag kanske kan få prata med honom i morgon. Men för tillfället pustar vi ut och hoppas att återhämtningen går som den ska.


I dagarna här har det cirkulerat mail till kvinnor på facebook att vi i hemlighet skickar "hjärtan" till varann för att visa solidaritet ang bröstcancer. 
Det här är för mig oerhört provocerande även om tanken är "god". 
Cancer, oavsett form och vem som får den, är en allvarlig sjukdom som tar alldeles för många ifrån oss. 
För att istället visa solidaritet kan man väl ta den tiden det tar att maila och hjärta varann och istället skänka en slant till forskning, för vem vet "våra barn eller barnbarn" kanske kan komma fram till en lösning på  hur vi ska bota den här skiten! 


Kommentarer

  1. Håller med dig, dagen har varit lite rörig och det har varit lätt att ta till tårarna. Bröt ihop själv en liten stund i klassrummet när det strulade som värst med schemaplaneringen, brukar inte börja gråta för småsaker men idag var ingen vanlig dag som sagt.
    Jag tror det var i mars som pappa åkte på dubbelsidig lunginflammation, det var då han slutade röka i alla fall...tiden går fort som sagt. Skönt att höra att operationen gick bra, ser fram emot att få höra hans röst när han orkar.

    Var rädd om dig, älskar dig lillsyster yster!!

    SvaraRadera
  2. Usch så jobbigt! Du vet att du får luta dig mot mig om du behöver. Hoppas han får en snabb tillfriskning och att han slipper fler canceräckel i kroppen.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Sommar 2017, del 2

Vi åkte hem och mellanlandade dels för att det var dags för sophämtning samt vägning hos vv för mig. Jag hann tvätta upp det vi använt under första delen och tur var det för tvätt har vi med oss hem nu. 🙈 Vi for på fredagen och första stoppet var i Borensberg för att tanka lite vatten hos Eldarna. Vi har inget bra vatten som vi vill ha i vattentanken i bilen. Sen knappade vi in Laxå på gps'en för ett litet stopp på systembolag och Ica. Kan säga att i Laxå känner alla alla, vilket gjorde att jag blev rätt så uttittad på Ica. 😜😂Andra stoppet blev Hällefors, ett ställe som tydligen var en gammal restaurang som numera var nerlagd. Men att stå på deras veranda och titta ur över landskapet var fantastiskt. 

Nästa stopp var Sälen, jag som aldrig åkt slalom har heller aldrig varit i Sälen. Vi såg startfållan till Vasaloppet och juvelen fick jobba hårt i backarna upp. Vi parkerade bilen och gick en bit på södra Kungsleden innan vi parkerade bilen nere i Lindvallen. Bestämde oss för att lå…