"Semester"

Oj det var länge sen jag bloggade nu men jag tog nog lite semester från onsdagen fram till igår. Hade tänkt blogga igårkväll men eftersom ett relativt mulet väder drog in, passade jag på att städa inne. Jag menar, det blir ju lite lidandes när solen skiner och man hellre är ute. ;)

Jag kan göra en längre och berättande återblick av de lediga dagar som gått men jag struntar nog i det. Det får bli en kort sammanfattning istället med ordet SKÖNT. För det är just vad jag haft, ledigt och skönt. 



Det blev lite vin och vänner, det blev bröllop och fina klänningar, god mat och trevligt sällskap. 

Nu är batterierna laddade för två skoldagar till innan vi släpper barnen för sommarlov. Tårta ska bakas då det är tradition i Klockrike att ha tårtbuffé till avslutningen där alla familjer (nästan iaf) bakar en tårta. Det ska tränas i kyrkan och skolgården ska smyckas. För mig känns det ledsamt, hade jättegärna varit kvar i skolan, både för barnen och personalen. Det här har helt klart varit de roligaste 3.5 månad på länge!! :)
Men nu är det som det och visst, det är långt kvar till skolan börjar igen i höst och mycket vatten hinner rinna under broarna. ;)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?