När solen tittar fram passar man på

Nu har molnen dominerat himlen alldeles för länge och det var faktiskt dags för solen att titta fram tyckte jag. 
Och mycket riktigt, idag skiner solen från en blå himmel. Underbart!

Annars är det rätt lugnt i Ekliden, vi räknar ner till semestern. 5 arbetsdagar kvar till 4 veckor, härligt! Men det såg lite mörkt ut i fredags och det hade med min plan att säga upp mig till hösten att göra. Jag jobbar in sommarens semester under hela året (?!?) och skulle jag säga upp mig till augusti skulle jag bli återbetalningsskyldig typ två veckor à 4500kr. Gah!
Men underbara Rosis lyckades trolla med knäna tillsammans med Carola på kommun så jag får full semester utan problem. :) Men ni kan ju förstå min nervositet innan det blev klart...

Nu ligger jag i hängmattan och lyssnar till SDF's sommarprat och sen väntar Gynnings. Vad gör du för nåt? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?