Bygga bilder...

Jag är ganska traditionsbunden, eller ja ganska är nog fel ordval.
Hur som haver, högtider vill jag gärna ha på samma vis eller jag skapar iaf en bild av hur jag vill att det ska vara. Oftast, alldeles för ofta blir jag ju besviken eftersom jag målar upp en otroligt romantisk bild i huvudet. 
Midsommar är nog värst med, det är då man ska ha brunbrända ben och fräknar på näsan. Man ska äta sill och dricka iskall nubbe, det ska vara blommig sommarklänning men inte nödvändigtvis blommor i håret. Man ska äta jordgubbar med glass eller grädde, umgås med nära och kära. Dansa små grodorna och jungfru skär, raketen ska avfyras och det ska bjudas på glass till barnen. Solen ska skina från en blå himmel.
Man grillar framåt kvällen och sitter ute tills myggen blir förjävliga. Man tar en nattlig promenad med den man älskar, till solen som stiger och avslutar årets längsta dag.

Ni hör ju vilken romantisk bild jag har av midsommar, blir det så här? Nä, sällan men jag är glad ändå så länge jag får ha de jag älskar runt mig. :)
Iår firar vi midsommar på lördag, det må vara i morgon men för oss är det på lördag. Jag har nämligen precis vinkat av Lokförarn som, trots önskad ledighet, jobbar fram till i morrnkväll. Känns trist men det är inte synd om mig för det, jag kommer äta sill, jag dricker kanske ingen nubbe men jordgubbar finns och till att Lokförarn kommer hem äter vi räkmacka, inte fy skam det heller. ;)

Men visst hade det varit mysigt att få ha honom hemma... 


Kommentarer

  1. Ungefär så firar vi, det enda som saknas är du och Lokföraren....
    Vore mysigt att planera in en midsommar tillsammans, vi måste inte promt vara hemma i Strängnäs, vi kan komma med vår husvagn och fira med er
    Hoppas ni får en härligt firande på lördagen och att du får en härlig fredag trots att mannen din jobbar.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en mysig midsommar!
    Jag gillar oxå midsommar och har nog lite samma bild som dig av hur det "ska" vara :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?