Att ta steget...

Nu tror jag att det är relativt klart, det stora beslut jag funderat på ett tag nu. Det gällde förstås jobb, att säga upp sig eller inte. Att gå från en fast anställning till något så osäkert som ett vikariat. Att ta chansen att komma in och i framtiden ha chansen att få "rätt" jobb...
Tiden på förskolan har varit rolig och jag ångrar inte den tiden men det är dags nu. Det är dags för mig att gå vidare och göra det jag är utbildad till. 

Jag har fått ett vikariat i höst, 50% men chansen till ytterligare 50% finns, annars går jag in i vikariepoolen. Det gäller fram till jul, med ev möjlighet till förlängning. Jag vet också att det kommer en vikarietjänst till jul som gäller minst ett år. 
Vi får se hur det blir, jag vet iaf att den 9/8 är första dagen på nya jobbet. :)


Kommentarer

  1. Grattis låter jättekul. hoppas det går bra :)

    // Eva

    SvaraRadera
  2. Vad spännande!
    Och bra att du vågar!

    SvaraRadera
  3. Kul! Klart man måste våga! Förskolan finns ju dessutom alltid kvar :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Det kommer bli skitbra!

    SvaraRadera
  5. Var blir det då? Blir du kvar i Klockrike eller hamnar du någonannanstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad det gäller hösten kommer jag vara i Fornåsa, inte så långt bort och efter jul får vi se. Det kan bli förlängt men jag vet också att ett vik blir ledigt runt jul. :)

      Radera
  6. Sara, jag gick från en fast tjänst på förskola till ett vikariat på min nuvarande skola. Fick fastanställning som förskollärare och nu har jag fast som grundskollärare... Så det blir bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet Elin men det är ju lite skrämmande ändå. ;) Men tack vare att jag fick chansen att få jobba i skolan nu under våren känner jag att det är det HÄR jag vill göra. Var länge fundersam på om jag ville jobba med barn överhuvudtaget.

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?