Var det bättre förr?

Man gör inte filmer idag som man gjorde förr.
Då dracks det en hel del sprit, alla rökte, det var nakna kroppar med bara bröst och håriga snoppar. Dåliga repliker och halvtaskiga skådespelare. Eller det var väl egentligen inte skådisarnas fel utan de hade nog dåligt manus. 
Då tyckte man filmerna var asbra och man såg dem om, om och om igen. 
G - som i gemenskap, PS sista sommaren, Ha ett underbart liv, Vinterviken, Vingar av glas bara för att nämna några. 

Jag kan tycka att det är lite kul att se dessa filmer idag och gjorde så ikväll. På Dreamfilm.se hittade jag PS sista sommaren. Kult! 


Jag var så kär i Kranken, Stockholmaren med attityd, vapen och som snor sin bäste väns tjej, hamnar i trubbel och är bara en badguy. 
Jag vet att han fortsatte med teatern efter filmen, han var med i nån turnerande teaterföreställning som kom till högstadieskolan jag jobbade på 98-99. Jag blev helt till mig, försökte förklara för eleverna men de var för unga för att ens veta vem han var...
Googlade honom nu för att se vad han gjort/gör och fann en gedigen rollista med filmer som man sett men säkert inte lagt märke till honom.

Men fortfarande förälskad? Nä!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2