Diet eller livsstil

Träna vs. äta,
träna och äta,
träna och inte äta,
äta men inte träna.

Jag förundras över allt vad dieter heter, jag skulle också vilja ha en quick-fix där jag tappar alla mina pluskilon på en gång, att kroppen stramar till sig och blir smal och smärt, att jag blir den jag tror jag är inombords. Men för det krävs det hårda tag, de hårda tagen som jag inte har eller som jag hittills inte uppvisat iaf.
För ett antal år sen gick jag med i viktklubb.se och min resa började sakta, sakta. Jag hade svårt att försaka och säga nej till allt det där som jag tills då, hade haft tillgång till 24h om dygnet. Visst visade vågen massor med minus till en början och det kändes bra. Hade jag haft lite jävlar anamma hade det gått "fortare" tror jag men det blev inte så. Jag har hittills gått ner 30kg genom att räkna kalorier och att röra mig, jag har ökat i vikt för att sen gå ner igen, för att öka igen för att igen gå ner.
Jag försakar inget idag, jag äter det jag blir sugen på men försöker tänka att det kanske inte alltid är värt det. Jag försöker träna och röra på mig varje dag, på ett eller annat sätt och jag tycker jag är duktig.
Man måste stanna upp och klappa sig på axeln ibland, titta tillbaka för att se vad man hittills åstakommit.

Jag väljer att säga att jag inte går på diet utan att jag väljer en sundare livsstil, även om vågen inte visar minus varje vecka mår jag bra och jag känner ingen press på mig själv.
Jag ser inte ner på de som väljer att använda sig av olika dieter eller att göra en gastric-by-pass, det här är upp till var och en att välja det som gör att man mår bra. För det är väl det som är det viktiga, man ska må bra hela vägen.

och jag det gör jag, jag mår riktigt, riktigt bra just nu! :)


Kommentarer

  1. Underbart! Att må bra är målet!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastiskt duktig! Det viktigaste är att du mår bra.

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?