Stirra sig blind?

Det går trögt, riktigt trögt det här med att få vågen att peka neråt.
Jag funderar på vad jag kan tänkas göra för fel och ja, jag ser och förstår att jag äter för mycket. Det är lite för mycket kalorier på min tallrik eller i mitt glas.
Men samtidigt rör jag på mig ganska mycket, jag cyklar och kör promenader, jag vattengympar och jag kör mina styrkeövningar både från de fina apparna plus de övningar jag fick av sjukgymnasten Calle.

Och ändå, jag ser inte nån skillnad på vågen men jag ser en skillnad på kroppen. Jag ser att jag har en annan hållning än tidigare, jag ser att det sker saker och jag känner att det har hänt nåt i kroppen. Jag känner muskler som tidigare legat i dvala...
Så vad gör sifforna på vågen? ;)

Jag får nog ta fram måttbandet istället. Men en sak är säkert, jag mår riktigt, riktigt bra och det är väl det viktigaste? ;)

Kommentarer

  1. Jag tycker du är duktig! Tränar och håller på. Mycket duktigare än jag.. Just nu försöker jag inte ens :(... Måste ta tag i mitt liv eller rättare sagt min vikt.
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Måttbandet i stället för vågen låter som ett sunt tänk. Och det är ju känt sen tidigare att muskler väger mer än fett och att man därför kan stå still men ändå gå ner i klädstorlek och öka sitt välmående. Fortsätt kämpa så kommer du få ett bra resultat! Hälsan är viktig och jag ska också börja kämpa igen efter vinterns och stillastående och innesittande. Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?