Meh!

Söndagskonversation i villa Ekliden...

- Vill du gå på konserten med mig?
Lokförarn flinar lite
- Kan vi inte? frågar jag igen
- När var det då? svarar han
- Söndag kl 18
- Söndag?! Då jobbar ju jag!
- Naä? Gör du? Förvånad och smått besviken tittar jag på honom
- Kolla i kalendern så får du se, jag börjar på kvällen.

Funderar en stund, tittar på Lokförarn och säger
- Jag kanske skulle gå själv då?
- Ja, vill du så varför inte. Men finns det ingen du vet som vill följa med?
- Vet inte, men jag tror nog jag vill gå själv...

Typiskt att han skulle jobba men så är det att leva med en lokförare. Jag hade visserligen kunnat kollat läget tidigare...
Men biljetten är nu bokad, jag ska gå själv och det kan ju bli spännande.



Plats 41 är min plats :)

Kommentarer

  1. Shit vilken bra plats!! Har aldrig gått själv men varför inte! Man pratar ju ändå inget under konserten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har heller aldrig gått själv så vi får väl se hur det känns. Men visst pratar man kanske inte i det konserten men sällskap är ju aldrig fel ändå ;)
      Men jag blir en erfarenhet rikare... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?