En trevlig lördag

Lediga och sova-länge-lördag!
Tror ni jag sov länge?
Nä, vaknade väl runt 8 och kände mig relativt utvilad men bara för mysfaktorn och att möjligheten fanns låg jag kvar en stund och bara var. Hade inget märkvärdigt på agendan under dagen, framåt kvällen skulle det bli premiärgrill hemma hos Eld/Karlsson.
Lokförarn låg länge, så pass länge att jag gick upp vid halv 12 och tyckte att nu fick han inte sova mer. Tvättade en omgång och hängde ut den, var nästan så jag ville byta sängkläder igen. Doftade så gott om lakanen att jag höll på att bli galen.
Varför doftar inte tvätten lika gott när den får torka inne som den gör när den får torka ute?

Lokförarn beställde Nizzasallad till lunch, sardiner, tonfisk, ägg och grönsaker.
Första gången jag åt det var på en restaurang i Nice.
Den här salladen smakade ju inte riktigt likadant men det är väl inte så konstigt. ;)



 
Oj, så gott det var! Ryggfile, rotsaker i ugn, tzatziki, sallad och dressing.
Och så avrunda måltiden med ett riktigt gott Rioja.
En helt okej lördag i "Ekliden"
 

Kommentarer

  1. Ja du, jag har frågat mig samma fråga! Åh jag gillar att hänga ut lakan då de blir så där frasiga. Låter som en mysig lördag med trevligt umgänge och väldigt god mat! I maj åker vi till Nice hela familjen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Nice!! Härligt!
      Vi drar ju till London om 1.5v och det ska bli riktigt skönt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?