Back to normal again!

Nejnejnej, att vara ledig är inget man får vänja sig vid men visst är det skönt. :)

Back to reality igen, "ensam" på jobbet om man bortser från fritids och förskolan. Min plan för dagen var att städa upp i korridor, att rensa i bokhyllorna för svenska, engelska och so-ämnena. I med sladdden från högtalarna till mobilen och igång med spotify, allt går lite lättare med musik. :)

Och oj, vad lätt det gick och OJ vad jag kastat en massa "skit" helt enkelt.
Böcker som med största säkerhet inte används längre (och som förövrigt var trasiga - bara för att klargöra att jag inte kastat böcker hur som helst;), kopierade papper som glömts bort att de finns. Gjort snyggt, torkat ur hyllorna och sett till att var sak har sin plats.
Har även gått igenom lådorna i klassrummet där jag är, så mycket grejer på så många olika ställen. Varför inte samla sakerna på samma ställe?

jaja, det har jag gjort iaf och nu är det lite mer ordning i kaoset än tidigare.
Imorgon går vi på materialrummet men där får jag lite hjälp av en annan kollega plus att troligtvis kommer rektorn också. Hon kanske vill övervaka så vi inte kastar sånt som hon vill spara. ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2