Skillnader...

Födelsedagar...
Jag gillar att fira födelsedagar, eller jag ska nog snarare säga att jag är barnsligt förtjust i att fira födelsedagar. Sen behöver det absolut inte vara min egen födelsedag utan bara nån inom familjen, där jag får ha ett litet finger med i spelet. Att få baka och laga mat, småkakor och mjuka kakor, marrängtårta och tårta med vispgrädde...

Här är skillnaden på mig och Lokförarn, han vill inte fira på samma sätt som jag. Han tycker det räcker med att kanske få ett litet telefonsamtal eller ett litet sms. Vill inte ha hem en massa folk och att få stå i centrum. Så dagen idag har för honom varit alldeles perfekt, lång sovmorgon, go macka till frukost (som jag förberett åt honom) och sen bara en lugn hemmadag. Pysslat lite inne och strosat runt i mysbyxor. Det är en perfekt dag för honom, och självklart ska han göra/ha det som han vill på sin födelsedag men jag kan ju inte låta bli ändå. För det är ju klart att man ska få tårta när man fyller år, eller hur?

Gjorde en "Gunbritt-tårta" som jag kallar den, egentligen heter den väl Herrgårdstårta tror jag det står på Arla-appen. Men min faster Gunbritt gjorde alltid en sån här till alla kalas, vill jag minnas.
Jag spritsade ut smeten till små runda kakor i lagom storlek, på med marräng och sen in i ugnen. Problemet var att de smet ut och blev som stora tefat, så det fick bli att stansa ut mindre rundlar. Grädde som vispas med lemoncurd och sen tinade hallon. Och självklart ett litet ljus, ja det blev bara ett eftersom det var en liten tårta... ;)

Så ett gigantisk jättegrattis till min kära Lokförare på hans födelsedag! ♥

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?