Påskafton 2013

Vaknade i morse med kli i halsen, antingen har jag fått några baciller av far mig eller så råkar jag ha en hårboll i halsen. ;)
Det har därför inte blivit många knop i Ekliden, vi tar verkligen till oss det här med att vara lediga. Man skulle väl kunna säga att vi har slöat hela dagen.
För tillfället har Lokförarn satt sig för att fullfölja en utbildning som ska göras innan den sista mars. Så bra att vänta in i det sista liksom, så medan han gör det har jag satt mig vid tv.

 
Fick nästan lite vårkänslor idag, rosépremiär och till det gjorde jag nåt så gott som små laxsnittar. Tunnbröd, lax, pepparrotsost och gräslök. Enkelt men så rusktigt gott.
Så nu ser jag ännu mer fram emot att det blir varmt så man kan göra nån liten invigning på balkongen också. :)
Eftersom vi igår fick påskmat hemma hos min far ville inte Lokförarn ha det idag, jag förstår inte honom. Jag skulle kunna äta påskmat hela påsken. Jansson, köttbullar, prinskorv och ägghalvor - jösses så gott!
Jaja, det blev iaf helstekt kyckling i ugn a la Leila Lindholm, kryddningen var vitlök, salvia, citron och salami. Det blev riktigt gott och till det en grönsallad med oliver, fetaost och cornicorns.
Något påskägg har jag inte fått och jag lär inte få nåt heller, numera får jag köpa mitt eget och då blir det ju inte lika skoj. ;) Jag menar, inte köper jag godis och lägger i ett ägg till mig själv utan då blir det bara i påse.
 
Nä, nu slår jag nog upp en cider åt mig och lite nötter.
 
 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?