Mysiga lördagsmorgnar

Redan runt tio igårkväll, som alla andra kvällar av den senaste veckan, började jag klippa med ögonen. Fast igår kunde jag utan att be om ursäkt/ha dåligt samvete, gå och lägga mig eftersom Lokförarn jobbade.
Höll ut till typ kvart i elva men sen gick det inte, kröp ner i sängen och somnade innan jag hunnit släcka lampan.
Härligt det är att vara så utmattad i skallen, för kroppsligt vill jag väl inte påstå att jag är slut. Fast igår hjälpte det nog till med både storstädning och "månadskompisen".

Men att sluta ena dagen tidigt, brukar ju generera att nästa dag börjar tidigt. 06.40 öppnade jag ögonen första gången och 07.15 kunde jag inte ligga kvar. Så nu sitter jag här med en kopp te, några finn crisp och läser.
Härligt slöa lördagsmorgon!



Kommentarer

  1. Morgonmys är skönt. Blev väckt av sonen, för han var hungrig, en stund tidigare än min klocka skulle ringa. Skönt med en extra stunds lugn å morgonen innan lördagen drar igång.

    SvaraRadera
  2. Jag är också ganska trött när fredagen kommer.....brukar bli tidig sänggång för mig med.

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?