I love movies...

Jag älskar film, av alla de slag.
Jag kan titta i timmar utan att tröttna och jag ser så mycket jag kan. Bio blir det däremot inte mycket, dels för att det kostar pengar men också för att det blir ett störningsmoment med alla runt ikring. Alltså, jag gillar verkligen att gå på bio och har sen jag börjat träffa anna med litet a gå mer på bio än innan. Vi har tom en biodate på måndag... :)

SF finns inte bara i salong, i vår tv har vi nåt som heter SFAnytime där vi kan hyra film i 48 timmar (tror jag) för en simpel peng, mellan 29-39 kr per film. Ikväll hyrde vi "En oväntad vänskap" med gatvyer från Paris och med det franska språket som huvudspråk. I love!!
Men filmen, vilken underbar film!! Jag skrattade så magen värkte för att i nästa stund gråta ögonen röda. Lokförarn skrattade åt mig men jag kunde inte hjälpa det... Jag tipsar er att helt klart se den, en film om vänskap över gränserna, empati och medkänsla. En film om kärlek och rädsla, om lycka och fattigdom.

Som sagt, underbar! Se den!!

Kommentarer

  1. Jag har inte hunnit se filmen än men har läst boken som berörde mig djupt så jag hoppas att filmen är lika bra.

    Razzy

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?