Det var den helgen det...

Igår blev det lite äppelträdsklippning här hemma, något jag varje år tänker att jag inte kan.
Det finns många bud på när och hur man ska klippa, vi brukar klippa våra på vårkanten när solen börjar titta fram. Nån säger JAS (juli, augusti, september) och nån annan säger juni, juli, augusti (de månader med i i) och vi brukar få kapa lite även på sommaren.
Men egentligen "kan" jag nog, jag klipper bort det som växer inåt och det som växer uppåt, men jag kanske kapar lite för mycket...

Överraskade Lokförarn med prinsessbakelse-cupcake till kaffet efteråt, med nykokt blåbärssylt och (tyvärr) med något torr marsipan. Men de blev himla söta så såna lär jag baka fler gånger. :)
Muffinsen gjorde jag enligt ett grundrecept från Lindholms bakbok, gräddade dem i små portionsformar (eftersom jag bara gjorde två) och sen delade kakorna i tre lager. Blåbärsylt, vaniljkräm och så grädde runt om. Svårt att få till det snyggt men jag tycker att det blev bra eftersom det var första gången.

 
Är du sugen på att se hur jag gjorde, kolla HÄR

 

Men det var igår, idag är det en slödag i Ekliden. Såna måste man få ha också va? Lokförarn ligger fortfarande i sängen, läser tidiningen och dricker kaffe. Jag sitter här, framför datorn, och kollar på skidor. Lite dåligt samvete får jag nog för att solen skiner så vackert ute så nån uteaktivitet måste ju genomföras.
Jag måste jobba lite också, förbereda morgondagens mattegenomgång och sen måste jag lägga upp hur jag ska jobba på påsklovet. Det blir lite jobb på skolan i form av rensning i materialrum samt planering, så en av dagarna jobbar jag hemifrån. :)
 

Trevlig ny vecka!

Kommentarer

  1. Vilka söta Sara! Jättefina! :) Blev lite sugen själv nu på att göra nått likande. Du lär väl se om jag kommer till skott :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Supersmidigt med så små, lagom stora liksom. :)
      Skojigt, ser fram emot blogginlägg. ;)

      Glad Påsk!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?