Ett snöigt landskap

Igårkväll, sent kändes det som, gick brumbrum-bilen genom ett snöigt landskap. Det snöyrde hela vägen upp till Strängnäs och det har inte slutat snöa än, var ska det här sluta?

Igår blev det lite vin och ost tillsammans med syster och svåger, en massa prat och lite spotify-surfande. Sängen kallade på mig vid halv 1, då kände jag att det började ta ut sin rätt att ha gått upp redan vid 5. Lokförarn och Snigeln (svågern) satt kvar längre än så medan syrran knallade i säng före mig. Att få den här stunden, att bara vara är helt underbar. I vanliga fall känner jag en viss stress av att åka upp och hälsa på. Jag vet att det är många som jag vill träffa (och som förhoppningsvis vill träffa mig/oss också). Men tiden är knapp och det är inte alltid man hinner, men jag får så dåligt samvete jämt.
Har tittat till mamma lite, idag när det är så mycket snö ångrar vi kanske valet av liggande sten. Man ser ju inte var hon är och att gräva fram henne ur snön blir ju inte alltid det vackraste resultatet.

Brumbrum-bilen tar oss hem till Östergötland ikväll igen, räknar inte med att hinna hem till Melodifestivalen vilket är synd. Tror att kvällens är ett av de bättre... Mr Selfrigde hoppas jag att jag får se om inte annat.
Vad gör ni andra ikväll?







Kommentarer

  1. Det är/var underbart att få umgås och tjattra tillsammans! Vi får fortsätta planera en systerhelg längre fram, något att se fram emot....

    Love U

    SvaraRadera
  2. Lite vin? men det var väldigt trevligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja Snigeln... Det låter lite bättre att säga lite vin ;)

      Radera
  3. Lite vin? men det var väldigt trevligt :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2