En helt vanlig dag i februari

Idag har jag testat att baka två helt nya saker. Det ena är hämtat från tidningen Hembakat och som passar sig riktigt bra i just februari, gelehjärtan. ;)
Jag gillar gelehjärtan och därför tänkte jag testa receptet, visserligen hade jag ingen hjärtform men jag hade ett pepparkaksmått i storlek mindre.

Vill du ha receptet kan du klicka HÄR, de blev riktigt goda och de smakade massor av hallon. Sen går det ju att byta bär, hallon måste man ju inte använda sig utav.

 
Det andra jag gjorde var nåt som heter Katalaner, man kanske kan säga att det är en form av mazarin. Jag hittade recepet hos Elin med bloggen En doft av nybakt och för att komma till just det receptet kan du klicka HÄR. Elin gör mycket gott i sin blogg och har väldigt fina bilder. För att se processen till färdig kaka kan ni kika in hos henne. Här hos mig får ni bara färdigt resultat. ;) Och snälla ni, jämför inte mina kakor med Elins. :)

Kommentarer

  1. Jätte fina Sara, å det menar jag! Visst var de goda!?

    Å tack för dina fina ord, det värmer :)

    //Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanongoda Elin! Precis lagom söta och citronen bryter av himla bra. Jag penslade dessutom formarna med olivolja med citronsmak så det smakar lite mer citron. Helt okej! :)
      Kommer spara receptet och baka fler så tack för receptet!

      Radera
  2. Katalaner som är så goda! Tänk om jag skulle ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var ruggigt goda Anni så ja, du borde... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2