Jag måste, jag måste, jag måste

Att tvinga sig själv till att sova vet vi hur det brukar sluta. Det går bara inte, det spelar ingen roll hur mycket man än räknar får eller tänker "jag måste sova, jag måste sova" så lyckas man inte komma ner i varv.
Så var det för mig igår, öppnade idag och klockan skulle ringa 05.00 och jag fick tvinga mig att gå i säng. Låg länge och spelade på telefon, läste lite, pillade på telefon lite till... Men nä!

Var helt klart "dö" när klockan ringde och med facit i hand hade jag nog lika gärna kunnat strunta i att (försöka) sova.
Fick däremot sova en stund när jag kom hem, så nu känner jag mig ännu segare. Hade en idé om att städa inför helgen, byta sängkläder och ja ni vet. Så man slipper det i helgen men vad händer?
Fastnar framför tv'n och JVM-hockeyn , det var väl mer intressant. ;)

Kommentarer

  1. Den där dagen före är förjäklig! Det bästa är att släcka och inte pilla på ngn telefon eller bok utan bara försöka blunda och tänka på ngt tråkigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?