Hur gör du?

Anna förde en diskussion i sin blogg härom dagen, hon undrade lite över hur lång tid det tar för andra att duscha. Ja ni vet, från att man typ kissar till att man smörjer in sig efter duschen.
För henne tog det dryga halvtimmen, det gör det nog för mig med tror jag. Men jag har ett annat dilemma som jag är lite nyfiken på över hur DU gör...

Ryggen...
Det är ju en ganska svår zon att nå, oavsett om du ska tvätta eller smörja. Så hur gör du?
Min svåger undrade hur vi (jag och min syster) gjorde för att tvätta ryggen om vi inte nådde. Han kunde minsann nå runt sig själv på ryggen. En annan (läs jag) som är (host, harkel) något rund i formen har liiiite svårt att nå hela ryggen. Jag har en "död zon" där typ bh-bandet går och det är väl just den svängen som är mest torr. Jag brukar be Lokförarn men oftast knorras det lite från hans sida, han är väl inte sådär superhärligt förtjust i "kladdet" från en hudlotion. Jag brukar kunna lösa det själv, men det blir ju inte alltid bra.

Så, hur gör du? Ber du sambon/maken hjälpa dig? Hur gör du om du inte har möjlighet att be om hjälp? Smörjer du överhuvudtaget ryggen?

Kommentarer

  1. Jag sköter mig själv, men är det dags för spray tan eller hårfärgning är sambon oslagbar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emmelie, har du hår på ryggen som du färgar? ;)

      Radera
    2. Haha nej men mkt hår på huvet som är svårt att få jämnt ;)

      Radera
  2. Jag smörjer ryggen i perioder, när det gått så långt till att den är så torr så det kliar. Då får maken ställa upp, vilket han gör utan problem. Dottern kan också, men under visst knorrande.;)

    SvaraRadera
  3. I nöd och lust! Maken har inget val när jag är torr på ryggen.....=)

    Love U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så det är därför... Vi är ju inte gifta! ;)
      Äsch, han gör det ju men inte utan att "knussla" lite ;)

      Radera
  4. Jag smörjer inte ryggen. Känner mig inte torr där.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?