Fortsätt till huvudinnehåll

Vårt/mitt 2012

Tänk, redan har ett år gått och vad har hänt? Året har ju bara svoschade förbi...
En tillbaka-blick i bloggen genererar det här...

Januari hade mycket motion, jag gick ut "starkt" med både promenader och vattengympa. Det var mycket inlägg med bilder på min stegmätare, jag tror dock inte att jag lyckades hålla ut hela vägen som vanligt.

Bläddrandet genom februari och mars visar många bilder på värktabletter, jag klagar ofta över att jag inte mår bra. Så att säga att februari och mars var sjuk-månader är väl en underdrift.


April hade en begravning igen, vi sa farväl av lilla mormor. Samma dag som hon föddes säger vi vårt sista adjö. April innehöll även en överraskning från "Motala-gänget" (Åsa och Niklas), en konsert med Sven Zetterberg där vi också stötte på "Borensbergs-gänget" (Pernilla och Mats). En riktigt trevlig konsert dessutom. :)





I maj gör jag två saker jag aldrig gjort förut, jag testar att göra syrensblomssaft som blev riktigt, riktigt god. Den andra saken var att ta båten över "sundet" till Gotland, ett ställe jag aldrig besökt förut men alltid velat. Allt sen Pippi visades på tv... ;)


Åter tillbaka på fastlandet har månaden övergått i juni och sommaren är här ?!? Eller var det så? Under juni har Lokförarn semester och jag tar semester under midsommarveckan. Då lyckas vi också leva "Svensson-liv" genom att låna en vagina och bege oss ut i skärgården. Jag tecknar nytt abonnemang på telia och införskaffar mig en iphone, bättre sent än aldrig och ingen är nöjdare än jag. :)
Jag söker även hjälp för min smärta i ben/höft och får besked att jag har ett bäckene som strular. Ett besök hos sjukgymnast som ger mig foglossningbälte och telefonnr till Rörelse och Hälsa inne i Linköping. Får träffa världens gulligaste sjukgymnast Calle som hjälper mig. :)



Juli är slö, slö, slö... Eller jag börjar mina semestermornar med morgonpromenad och det är riktigt härligt. Men annars är det slött, slött, slött och hängmattan är välbesökt.

Augusti känns bra, tillbaka på jobbet och träningen är igång. En tur till Gunnes väskor i Mantorp med anna med litet a ger mig en ny handväska. :) Wihoo! :)
Tyvärr går slutet av augusti i "mörkrets" tecken då vänner beslutar sig för att gå isär.


September gav ett besök i Jönköping, en tripp till Elmia-mässan och dess husvagns/husbilsmässa. Tankar om, efter sommarens lilla skärgårdstripp, skaffa egen vagn finns där, men vad ska man ha? Vad ska man tänka på? Vad behöver man?
Det hela slutar med att vi lägger det på is...
Jag planerar en överraskningsresa till vår årsdag, turen går till Slottshotellet i Kalmar, en sväng ut på Öland och skördefest. Champange dricks och önskan att fortsätta vårt gemensamma liv tillsammans är starkt. :)
Vi börjar också förbereda för ett framtida byte av tak och ett balkongbygge.




Oktober är bakvänd, hittar en maskros i trädgården som fått fnatt. Upptäcker att jag troligtvis går i sömnen, eller iaf viker kläder i sömnen. Jag testar nåt äckligt detoxplåster som inte gav ett skit mer än kladdiga fötter. En liten mini-reunion med gamla kamrater från skolan och byggandet drar igång. Ja, och så fyller jag år då förstås... ;)

November verkar vara månaden jag pysslar om mig själv, det är naglar och annat gott fix. Jag besöker Hantverksgården, äntligen. Plockar lite vuxenpoäng tror jag? Upptäcker en ny musikgrupp som jag blir helt besatt i och kräver av alla att lyssna på.

December - nåt händer och jag känner en viss avslagenhet inför bloggen. Börjar med nån bloggkalender och schemalägger inlägg för varje dag. På nåt sätt tar det bort "spontaniteten" för jag känner ingen lust att blogga. Julbak och julgodis fixas, julklappar inhandlas och ett önskemål om en julledig Lokförarn finns hos oss båda.



Det var mitt 2012, nu säger vi tack och hej till det och välkomnar det nya som vi fyller med fina och bra saker. Jag vet vad jag vill fylla mitt med iaf... och jo, jag ska nog se till att det blir en del av det bästa. :)

Kommentarer

  1. Hoppas du orkar hålla liv i bloggen - men jag förstår hur du menar. Har känt samma sak i slutet på året. Önskar dig ett riktigt bra 2013!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Massor av nyårskramar och pussar från oss alla!
    Hoppas du hittar lusten och orken att fortsätta blogga, älskar att följa dig i din vardag och veta att du har det bra och är lycklig. Vill gärna fortsätta följa dig på bloggen.

    Love U

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning! Hoppas ditt (ert) 2013 blir magnifikt! Kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt att du fortsätter blogga.

    Önskar dig ett
    Gott Nytt År!!

    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …