Snask, snask, snask

Alltså julen är väl godisets högtid?
Och ofta hemgjort, iaf här hos oss men också från att jag var barn. Leila (syrran) och jag gjorde ofta knäck och kola, vi började tillsammans men syster tröttnade och gav upp. Jag höll ut, jag visste ju vad den sirapsfärgade smeten skulle generera. Och kulprov, dessa förbannade kulprov som alltid misslyckades.
För några år sen fick jag tipset att låta kolan koka med termometer och sen nå 122-125 grader. Perfekt! Bye bye kulprov!!

Idag hade jag tänkt skumtomtefugde, men avsaknaden av vit choklad satte käppar i hjulet. Istället fick det bli pepparkakskladdkaka, mums!

Skumtomtarna får jag väl äta som de är... what a pity! ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?