Lucka nr 6 - berätta om bloggarna du läser

Bloggarna jag läser är ganska många, jag har några som jag tittar in hos dagligen och några som är lite mer sporadiskt.

anna med litet a som har en låst blogg kikar jag in hos varje dag, jag kommenterar inte alltid men jag kikar in. anna lärde jag känna via en annan blogg, Anna Malmborg. Anna M ordnade med en bloggträff där jag och anna med litet a träffades och efter det sen har vi träffats för att fika, gå på bio eller gå på nån konsert. Vi konstaterade att vi har pluggat ihop, eller snarare samtidigt än ihop eftersom vi inte kände igen varann. Det är också den här anna som jag och Lokförarn har försökt åka till för att fika.

Anna Malmborgs blogg hamnade jag vid när jag satt och surfade runt lite för att se de bloggare som fanns i Linköpinstrakten. Har träffat Anna ett par gånger då hon anordnat bloggträffar. Skriver om sitt liv som tv-chef, fru och mamma.

Ting är en annan blogg jag läser, en helt galen tjej som bjuder på sig själv och sin familj på det mest roliga sätt man kan tänka sig. Hon skriver om både ros och ris, och lika mycket som hon kan vara rolig bjuder hon även på sitt liv när det inte är så rosenrött.

Bakom molnen skiner alltid solen var en blogg jag hittade till för inte så länge sen. Cissi som hade bloggen är en systerdotter till min svåger och det var lite roligt att vi fann varann. Idag har Cissi dock valt att lägga ner bloggen och jag saknar den varje dag.

Via bloglovin-appen, tack anna med litet a för tipset, läser jag många inlägg och följer många. Kommenterar inte alltid men bara möjligheten att "hänga med folk" är kul, få en inblick i deras liv. Om det så är recept och bilder på bakverk eller bilder från ett vintervitt Norrland eller en gravidmage eller nån ny ögonskugga är det alltid roligt att "hänga" hos Leila Lindholm, UnderbaraClara, Mia med bloggen Queen of fucking everything eller Linda Hallberg.

Sen har vi ju diverse bloggar som jag gärna kikar in hos som har vackra bilder, är fokuserade på inredning eller också pysslar andra fina saker. Och för att nämna några: Hantverksgården, Himlaverket, Nytt och nött, Craft and creativity och Med ögon känsliga för blått

Kommentarer

  1. Tycker också Blogglovin är suveränt. Då behöver man inte klicka runt och vänta på uppdateringar utan kan vänta och besöka bliggen när man vet att den blivit uppdaterad. Så då har man tid att följa många fler...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2