Fortsätt till huvudinnehåll

Lucka nr 3 - berätta om din bästa vän

Både Lokförarn och min mamma är/var mina bästa vänner men det kommer kommer komma "luckor" om de senare. ;) 

Nu ska jag skriva om den här tjejen!

 
Terese!
 
Terese heter hon och är lika ung som jag. ;) Vi gick högstadiet ihop och fann varann av en slump egentligen. Vi höll ihop som ler och halm och många visste att såg de en av oss var den andra inte långt borta. Efter en konversation med våra föräldrar visade det sig också att vi lekte som småttingar då vi bodde på samma gård. Men de flyttade ut på landet och lagom till högstadiet gjorde vi detsamma och då fann vi varann igen, utan att veta att vi lekt som barn alltså.
Vi hade många hyss för oss, det var ganska vilda fester ett tag, många och låååånga promenader på stora vägen hem från vänner och oftast glada i hatten, utan reflexer. Tänk vad som kunde ha hänt...
Cykeln trampades på eftersom vi bodde en bit ifrån varann men det hindrade oss inte att ta cykeln vart vi än skulle ändå. Vi cyklade bra många mil för att dra och bada med "grabbgänget" eller att få hänga hemma hos "honom". ;)
 
Men så kom gymnasiet och vi (jag, mamma och pappa) flyttade in till stan igen. Vi valde samma gymansieinriktning men Terese valde att hoppa av, var inte rätt för henne kände hon. Istället valde hon en annan skola och att vi "gled" ifrån varann var ett faktum.
Vi träffade olika killar och hängde i olika "gäng" men nånstans hade vi alltid "koll" på varann. Sen 1999 fick Terese barn och levde ett helt annat liv än mig. 2000 flyttade jag till Linköping dessutom och under den tiden blev det väl mest sporadisk kontakt.
 
Vi pratar inte varje dag i telefon, vi kanske inte ens pratar varje vecka eller varje månad. "Trots" det ser jag Terese som min äldsta och bästa vän, hon vet allt om mig och gillar mig ändå. :) När vi pratar i telefon brukar det generera ett par timmar, Lokförarn har gett henne epitetet "Långpratarn". Vi försöker att ses iaf minst en gång om året och i somras sågs vi igen. :) Och tack vare facebook och andra sociala medier kan vi hålla lite koll på varann på andra sätt. Det känns som om man umgicks dagligen ändå. :)
 
Terese - älskar dig vännen! ♥

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …