Lucka nr 23 - berätta om ditt bästa julminne

Om jag tänker på julminnen är det ett som kommer upp, jag kan inte heller se vad det är som gör just det här minnet stå stark.

Jag kan kanske vara runt 5-6 år, vi firar jul i Skogstorp i Eskilstuna hemma hos min faster och farbror. Mina kusiner är där och farfar och farmor likaså. Det dignade av mat och godis, julklappar fanns det gott om och det var en varm och härlig stämning. Skratt och sång och Madicken på tv. Kramar och spel. Min farbror som hade satt i system att få min mamma att skratta, just bara för att hon hade ett rätt roligt sätt att skratta på. Jag minns att det oftast räckte att hon skrattade så fick hon oss alla att skratta.

Jag åt så magen stod i 73 hörn, köttbullar och prinskorv var väl typ det jag åt och jo, julskinka förstås! Det har jag alltid gillat...

Men vänta, nu tror jag att jag minns varför jag tänker på den här julen. Jag fick dille att ha ketchup på skinkan och jag fick minsann det serverat. Problemet var bara att det var ju inte gott, det minns jag men eftersom jag hade alla ögon på mig så var det bara att le och se glad ut. ;)
Min kusin Morgan tyckte jag var knäpp, det kommer jag ihåg att han sa.

tänk vilka minnen hjärnan sparar :)

Kommentarer

  1. Det minns inte jag från den kvällen.....det jag minns var att Tina spelade piano och sjöng och att det var folk överallt och en massa värme och kärlek.....

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2