Lucka nr 16 - berätta om hur du var när du var liten

Det här inlägget skulle väl egentligen min syster skriva, hur jag var när jag var liten.

Min version:

En liten söt och ljuslocklig liten tjej som bara var söt och gjorde inga hyss. ;)

Min systers version (utan att jag frågat) genom mig:

En liten "pestråtta" (även om hon älskar mig enormt idag) som bara var jobbig, hängde efter och störde när hon hade vänner hemma. Åt upp hennes sparade godis, tog hennes grejer och gömde under min säng. Spelade hennes favoritlåtar om och om igen så hon tröttnade på dem.

Alltså, jag var nog som småsyskon i allmänt.
En liten pestig sak som mest var i vägen och var nyfiken. Och även om syster säger idag att jag var så söt och pluttig när jag var liten, så är det helt klart en efterkonstruktion. Jag är helt övertygad om att hon inte tyckte det då... ;)




Kommentarer

  1. Haha ja så är det nog :)

    SvaraRadera
  2. Du var en riktigt liten retsticka. Precis som syskon ska vara, jag har alltid älskat dig även om du retat mig till vansinne ibland. De sju åren som det skiljer mellan oss har varit ganska stora och de la väl käppar i hjulen i början. Allting har en mening även om man ibland inte förstår eller ser det och du har idag vuxit till en underbar människa och en fantastisk syster som jag älskar massor!!
    Jag minns dig som en liten lintott med lockar och ett busigt leende....kommer aldrig glömma den dagen du bestämde dig för att du minsann inte skulle lära dig cykla och därför kastade cykeln i diket och deklarerade högt och tydligt att där kunde den ligga.....=)

    Love U just bara för att du är den du är!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?