Lucka nr 15 - berätta om en av dina favoritböcker

Det är väl nu man ska säga nån sån där klassiker som "Brott och Straff" men även om jag läst den är det väl inte en favorit. ;)

Men jag är inte nån sån djup människa, om nån trott det förstås, utan jag gillar lättslukade böcker, sånt som man kan "ögna" igenom och byta till en ny direkt efter. Att vänta "in" en bok och analysera och fundera vad författaren menar eller vad han/hon vill framföra, nä... det är inget för mig.

Förr om åren var det romantiska böcker, "chic lit" kan man väl kalla det. Med glättiga kapitel och med lyckliga slut. Men så kom jag in i nån deckarperiod och nu är det svårt att gå tillbaka till det "romantiska". Så jag får nog snarare säga en genre än en favoritbok eftersom jag lätt läser en bok, lägger åt sidan och "glömmer" bort den. På så sätt kan jag läsa den igen om ett par år.

Sista böckerna jag läst är Femtio nyanser av honom och Femtio nyanser av grått. Böcker som var svåra att släppa, bok nr 2 var bättre tyckte jag. Ser fram emot att läsa sista boken. :)

Kommentarer

  1. äger du böckerna själv eller har du lånat dem? Jag vill i så fall låna dem....=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är mina! Du skulle ju låna de när ni var här, men vi glömde ju. ;)

      Radera
    2. Vi får försöka komma ihåg dem nästa gång vi ses.....

      Love U

      Radera
  2. När jag var gravid läste jag hela serien om Vindsträdgården och lipade till alla böckerna. Minns fortfarande tydligt hur vi satt på bussen in till skolan och du berättade för mig om just vindsträdgården. Men det är först nu jag läst alla böcker i ett svep :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt Eva! Tänk att man kommer ihåg sånt. :)
      Ja, de böckerna är bra, riktigt bra och jag vet inte hur många gånger jag läst dem. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2