Lucka nr 1 - berätta om dig själv

Jag heter Sara-Marie och kommer ursprungligen från Eskilstuna. Där växte jag upp med pappa, mamma och en storasyster. Jag har även ytterligare två syskon då min pappa var gift innan han träffade mamma.
Jag är en sladdis kan man nog kalla det, jag är 7 år yngre än min syster och efter ett antal missfall bestämde sig pappa och mamma för att "bara ha ett barn" och då tittade jag in eller ut, det beror ju på hur man ser det. ;)
2006 avled min mamma i cancer och min aboslut bästa vän försvann ur mitt liv.

Jag flyttade till Linköping 2000 för att plugga till lärare och 2003 möttes jag och Lokförarn och kärleken var ett faktum. ;) Nu bor vi ute på landet i ett gult hus som vi håller på att renovera.
Jag gillar att baka och laga mat, och att servera det vackert är lika skoj. :)
I dagsläget jobbar jag på en förskola inom Motala kommun men en önskan om att göra något annat finns, frågan är bara vad. För även om jag har en lärarutbildning i grund och botten vet jag inte riktigt vad jag vill bli när jag blir "stor".

Att jag började blogga var för att låta min familj ha lite koll på hur det stod till med mig här nere på den östgötska slätten. Bloggen har genererat att jag träffat på lite nya människor och att läsa andras bloggar har gjort att jag har lagt till några fler på min vän-lista. :)

Hm, vad finns det mer att berätta om mig själv?

Kommentarer

  1. Vad mysigt med en bloggjulkalender! Det betyder ju att jag kommer ha lucköppning varje dag också.....

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?