Jag är kass men jag försöker...

Alltså, det är ju rätt kallt ute och att frysa ute är ju inte roligt. Men att frysa inne är banne mig mer otrevligt.
Jag brukar faktiskt vara lite frusen inne men att dra på sig vinterkläderna inne känns ju inte aktuellt. Det finns ju många små sätt att lösa det på och jag har fått för mig att pulsvärmare är bra grejer. Visste att jag hade ett par nånstans, men de är tydlugen spårlöst borta så jag tänkte, varför inte sticka/virka egna?
Men eftersom jag är kass på att läsa mönster tänkte jag att om jag gör det jag kan och sen syr ihop. Det måste ju funka?!?

Sagt och gjort, 12st mormorsrutor sattes ihop och med en viss montering blev de helt okej. De fyller sin funktion, de vinner nog inget snygghetspris direkt men det var ju inte meningen heller.
Men det vore ju roligt att ha ett par "riktiga" som är gjorda på "rätt" sätt och än så länge känns det som att det går bra. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?